Keskeneräiset kujeet

Keskeneräiset kujeet

maanantai 14. tammikuuta 2013

Peppi-sukat

Vihdoinkin ne ovat tässä!
Valmiina ja niin kauniina.
Hauskoina. Eriparisina.
Elämäni sukat.
Elämäni kalleimmat sukat.


En tiedä raskinko ikinä käyttää,
mutta paijailla aion. Ja ihailla. Paljon.

Lanka on Noro Kureyon Silk Garden Sock.
Puikot törkeän ohuet ja taipuisat bambuiset 3mm.
Ohje on mukaillen Novitan Syksy 2011 Polku-sukkien ohjetta.
Eivät ole kuitenkaan niin pitkät, tarkoituksella.


Sukkiin liittyy myös tarina.
Olin rakkaan ystäväni Fredrikan apuna hänen miehensä pojan rippijuhlia järjestämässä pari kesää sitten.
Pojalla on ihastuttava äiti, joka oli aivan intona Fredrikan ja minun avusta ja osaamisesta.
Päivä oli hauska, en ikinä ole nähnyt keittiövelho-Fredrikaa niin hermona :-)
Kaikki meni loistavasti, ruoka riitti ja se maistui ja sai kovasti kehuja.
Sain pojan äidiltä kiitokseksi "yli jääneen" valtavan hehtorullan aluminifoliota (josta olen edelleen ihan liekeissä, se on sellainen suurtalousrulla)!
Lisäksi sain rahaa nimenomaan käsitöitä varten.
Ostin jo yhdet mukamas ihanat sukkalangat pitkiä sukkia varten,
mutta lanka oli pätkävärjättyä ja jälki ...
no se oli sellaista sekavaa ja rumaa (lue: koiran oksennusta).
Kunnes sitten viime tammikuussa olin työmatkalla Jyväskylässä ja
piipahdin ensimmäistä kertaa Titityyn-myymälässä.
Se oli menoa se,
kaksi kerää jumalaista Noroa lähti mukaan ja tulos on jaloissa nyt.
Ihanaa.

Näillä sukilla kelpaa seikkailla,
esikuvan eli Peppilotta Sikuriina Rullakartiina Kissanminttu Efraimintytär Pitkätossun jalanjäljissä!


1 kommentti:

  1. Minun hai-saappaissa ovat valkoiset osat kellastuneet ja likaantuneet muutenkin.
    Olen käyttänyt villasukkia niin ,et käännän sukat hai-saappaiden varsien "suojaksi",jolloin kellastunut suuosa jää piiloon,ja saappaat
    näyttävät uudenmallisilta joissa on turkisvuori ja kääntövarret !

    En omista kameraa,jotn kokeile ja laita kuvaa....
    T. Noora

    VastaaPoista