Keskeneräiset kujeet

Keskeneräiset kujeet

tiistai 1. toukokuuta 2012

Valmiita töitä ja ajatuksia




Pari viikkoa sitten lähti maailmalle valmis työ.
Käsin tehty sekin, aivan omaa designia,
tosin sellainen koneella naputeltu.
Olen opiskellut työni ohessa kohta kaksi vuotta johtamista
ja päivää ennen Dead linea palautin siihen liityvän kehittämishankkeen.
Mielenkiintoinen ja haastava koulutus.
Työn ohella opiskeleminen on vaativaa,
siitä minulla on tosin aikaisempaakin kokemusta,
parikin pidempää pohjakoulutustani täydentävää koulutusta.
Opiskelijana olen sellainen "paineessa syntyy timantteja"-tyyppi:
ankaraa ajatustyötä ja materiaalin keräämistä ja selaamista kuukausitolkulla
ja sitten "edellisenä" yönä tiukkatahtista kirjoittamista ja rutistamista ja - plops -
ulos putkahtaa valmis työ, timantti.
Tai tässä tapauksessa helmi,
koska meillä on viimeisellä lähijaksolla hanketori,
jossa kaikki työt käydään läpi ja esitellään ja sen lisäksi
jokaisella on joku opiskelijakaveri helmenkalastajana.
Tarkoituksena on siis löytää 1-2 kaksi ydinoivallusta - helmeä- prosessista


Kyseisiin opiskeluihin liittyen on myös oppimispäiväkirja ollut työn alla.
Itselläni se on sellainen leikekirja,
johon keräilen johtamiseen liittyvää materiaalia lehdistä;
haastatteluja, artikkeleita ja kirjavinkkejä.
Isompi osa oppimispäiväkirjaani on kuitenkin iso huivi.
Kerrankin ohjeistuksessa luki että oppimispäiväkirja saa olla muodoltaan mikä tahansa,
kunhan se palvelee oppijaa.
No, minun kohdallani lienee epäselvää ei ole muoto:
huivintekele on kulkenut koko opiskelun ajan matkassa mukana,
luennoilla ja yhteisissä tapaamisissa.
Nyt se on vihdoin valmis ja täytyy myöntää:
olen siihen kovin tyytyväinen.
Se on yksinkertainen, mutta näyttävä
ja siitä löytyy minulle merkityksellistä symboliikkaa.
Ja kyllä,
oikein tarkkaan kun katsoo,
niin löytyy sieltä pari helmeäkin!

2 kommenttia:

  1. Aivan ihana! Olen D sinusta ihan tavattomat ylpeä ja onnellinen, että monista deadlinesta selvisit kunnialla. Se ei toki ollut minulle MIKÄÄN YLLÄTYS, sillä olet toimen nainen kailella tapaa. Sen mihin ryhdyt, teet ja toteutat.

    Olen sanonut, että tuo koulutus on merkityksellinen vielä vuosien päöästä, prosessit kulkevat omaa elämäänsä ja ehkäpä tuohon "johtajuuden" huiviin tulee matkan varrella muitakin helmiä. Helmi olet sinä itse! Minulle ja koko työyhteisölle

    VastaaPoista
  2. Kiitos, ihana M!
    Kannustuksesi ja tukesi on ollut tärkeää!
    Olo on helpottunut ja niin hyvä!
    Katsotaan nyt sitten taas sitä arkea ja maanantaina ... :-)!!

    VastaaPoista